1, Élelmiszer-összetevők és adalékanyagok, amelyek kiválthatják a migrént

  • Az aszpartám mesterséges édesítőszer sok ételhez és italhoz.
  • A benzoesavat tartósítószerként használják bizonyos élelmiszerekben és gyógyszerekben.
  • Koffein, ha nagy mennyiségben fogyasztják, vagy ha nagy mennyiségű kávét tartósan iszik, az abbahagyás kiválthatja a migrént. A koffein megtalálható a csokoládéban, szódában, energiaitalokban is. A koffein kis adagjai azonban segíthetnek a migrén újraélésében.
  • Karragén, algákból vagy tengeri moszatból származó kivonatot sűrítőszerként használják.
  • Kazein , nátrium- vagy kalcium-kazeint tejtermékekben és más termékekben.
  • Glutaminsav
  • Glutén búzában, árpában és rozsban (esetleg zabban). Egyéb élelmiszerek, amelyek glutént tartalmazhatnak
  • A hisztamin a banánban, marhahúsban, sörben, sajtban, csirkemájban, csokoládéban, citrusfélékben, tojásnövényben, halban, ananászban, feldolgozott húsban (szalámi), káposztafélében, spenótban, eperben, tamarinban, tempehben, paradicsomban, tofuban, sertéshúsban, bor, élesztőt tartalmazó élelmiszerek.
  • A hidrogénezett olaj lehet margarinban és más növényi zsírt tartalmazó élelmiszerekben.
  • Malátakivonat, maltodextrin
  • Mononátrium-glutamátot (E621) (MSG) (szinonimái: nátrium-kazeint, hidrolizált fehérjék, autolizált élesztő ) adnak hozzá sok kereskedelmi élelmiszerhez (ezt meg kell említeni a táplálkozási tények címkéjén), salátaöntetek, szójaszósz, fűszerek, töltelék; általában ázsiai ételekhez adják („kínai étterem szindrómát” okozva).
  • A „természetes ízek” képezhetik az MSG-t az ételkészítés során.
  • A feniletil-amin a bogyós pite töltelékben és a konzerv bogyókban, sajttorta, sárga sajtokban, citrusfélékben, csokoládéban, kakaóban, vörösborban található.
  • Nátrium-nitrit / nitrátot gyakran adnak hozzá az őrölt húshoz. Migrént okozhat, amelyet „hot-dog fejfájásnak” neveznek.
  • A szulfitok tartósítószerek a borban (különösen a vörösborban), a szárított gyümölcsökben (sárgabarack, füge, szilva, datolya ..), konzerv zöldségekben és más feldolgozott élelmiszerekben.
  • A tanninok alkoholban (vörösbor és sötét alkoholok), lucernában, almalében és cédrusban (valamint a piros alma és körte bőrében), bogyókban, szentjánoskenyérben, csokoládéban, kávéban, datolyában, kiviben, őszibarackban, pekándióban, dióban vannak.
  • Tartrazint vagy sárga # 5-ös színezéket (E210 Európában) adnak hozzá sok ételhez és italhoz ( 4 ).
  • Texturált fehérje
  • A tirán az érlelt sajtban (MAO-gátlók), érlelt, konzerv, szárított vagy feldolgozott húsban, avokádóban, babban, lencsékben, borsóban, konzervált levesekben,, diófélékben, hagymában, olajbogyóban található , savanyúság, mazsola, tempeh és bármi más érlelt, szárított, erjesztett, sózott, füstölt vagy pácolt.
  • A tirozin egy aminosav (a fehérje része), amely szójában, csirkében, pulykában, halban, földimogyoróban, mandulában, avokádóban, banánban, tejben, sajtban, joghurtban, túróban, tökben és szezámmagban található ( 5 ).
  • Tejsavó és sovány tejpor
  • Élesztő és élesztőkivonat

2. Pszichológiai stressz

Az elnyomott érzelmek, aggodalmak, szorongás, depresszió, kapcsolatok konfliktusai, életváltozások, a múltból megoldatlan problémák, az irreális ütemtervek mind kiválthatják a migrént.
A stresszes periódusokat követő stresszmentes időszakok szintén kiválthatják a migrént. Ez általában hétvégén, a vakáció kezdetén, a vizsgák elvégzése vagy a projektek igénybevétele után történik.

3. SENSORY STIMULI

  • villogó fények, napsütés, ultraibolya fény, TV vagy mozi filmek
  • Hangos hangok
  • A kiemelkedő szagok, mint például parfümök vagy festékhígítók, légszennyezők és használt füst, mind migrénes rohamot idézhetnek elő.

4. Alvászavar

Az alvás hiánya vagy a túlzott mértékű munka, a műszakban végzett munka vagy az időzónák közötti utazás (jet lag) kiválthatja a migrént.

5. Fizikai okok

  • túlterhelés
  • szem feszültsége (számítógépes munka, olvasás, nem megfelelő lencsék)
  • rossz testtartás
  • lehajlás (kertészkedés)
  • utazás

6. Időjárási és környezeti vándorlók

Az időjárási viszonyok vagy a légköri nyomás változása, a szélsőséges hőmérsékletek vagy a páratartalom kiválthatja a migrént, így nagy magasságot is okozhat.
Büdös beltéri levegő (központi fűtés)

7. Gyógyszerek és kiegészítők

  • Az Ibuprofen vagy az Excedrin Migraine visszatükröződő fejfájást okozhat, ha túlzottan felhasználják
  • Béta-interferon a sclerosis multiplex kezelésében ( 6 )
  • A nitroglicerin, az indometacin vagy a gyógyszerek kihagyott adagja kiválthatja a migrént
  • Koffeint tartalmazó gyógyszerek: az aszpirin egyes formái,
  • Niacin felesleges
  • Alvótabletták (egyes típusok)
  • A-vitamin (naponta több mint 25.000 NE)

Hogyan lehet megakadályozni a migrén rohamokat?

Ha migrén szenved, valószínűleg nem kell elkerülnie a cikkben említett összes dolgot. Ehelyett elindíthatja a migrén naplót, ahol jegyzeteket készít étkezéséről, tevékenységeiről, hangulatáról, érzékszervi stimulusairól és az időjárásáról, és megtudhatja, mi az Ön esetében a migrén. A migrén általában 12 (vagy legfeljebb 24) órán belül jelentkezik egy bizonyos kiváltóval való érintkezés után. Lehetséges, hogy megismerheti az itt fel nem sorolt egyéb kiváltókat is.

Érdemes elkerülni:

  • Fogamzásgátló tabletták
  • Bármilyen feldolgozott és nem friss élelmiszer ; néhány napig hűtőszekrényben ülő étel kiválthatja a migrént.
  • Alkohol, cigaretta, koffein
  • Fizikai tevékenységek és szenzoros ingerek, amelyekről tudod, hogy kiválthatják a migrént
  • Érzelmi konfliktusok