Melyik a leghatékonyabb diéta?

Előfordul, hogy belekezdünk egy diétába, és nem működik, nem érjük el a kívánt eredményt. Ez azért van így, mert nem minden diéta megfelelő mindenkinek, mivel mindenkinek mások a génjei, más az anyagcseréje. Ilyenkor érdemes kipróbálni egy másik diétát, vagy szakember segítségét kérni. Íme, a 3 legelterjettebb diéta irányzat:

1. Alacsony zsírtartalmú diéta

Az alacsony zsírtartalmú diétát mára már felváltotta az alacsony szénhidrát tartalmú, ami érthető is, hiszen az egészséges zsírok fogyasztása elősegíti a testsúlycsökkentést, illetve pozitív hatással vannak ez egész szervezetre. Mivel a zsírok több mint kétszer annyi kalóriát tartalmaznak, mint a szénhidrátok, ezért elméletileg szénhidrátokból többet lehet enni anélkül, hogy híznánk, és ez az alapja az alacsony zsírtalmú diétának. Az alacsony zsírtalmú diéta hátránya viszont, hogy kevesebb energiája lesz az embernek, illetve ha a zsírok helyett fogyasztott szénhidrátok nagyon feldolgozottak és könnyen emészthetőek, akkor nagy valószínűséggel nem érhető el a testsúly csökkenése.

2. Alacsony szénhidráttartalmú diéta

A szénhidrátok – különösen a nagyon feldolgozottak, mint a fehér kenyér, fehér rizs – hirtelen megemelik a vércukorszintet, és hamarabb alakul ki újból éhségérzet. Az alacsony szénhidráttartalmú diéta lényegek, hogy a szénhidrát bevitel csökkentésével, a fehérje és zsír előnyben részesítésvel érjék el a testsúly csökkentést.
Ez a diéta általában gyors fogyást eredményez, nem kell éhezni, és kizárólag a szénhidrátokat kell minimálisra csökkenteni az étrendben. Ilyenkor szervezet az energiát zsírégetésből nyeri, így rövid idő alatt eltűnhetnek a feleslges zsírpárnák.

3. Mediterrán diéta

A jó zsírok az egyszeres telítetlen zsírok, amelyek az olívaolajban és más olajokban is megtalálhatók, valamint a többszörösen telítetlen zsírok, amelyek megtalálhatók a halakban, a repceolajban, a dióban és más élelmiszerekben. A mediterrán étrend általában mérsékelt zsírtartalmú, és kizárólag egészséges zsírokat tartalmaz. A szénhidrátok a mediterrán stílusú étrendben általában finomítatlan, rostban gazdag forrásokból származnak, mint például a teljes kiőrlésű gabonák, illetve gyümölcsökben, zöldségekben, diófélékben, magokban és halakban is gazdagok, és kizárólag sovány húsokat, sajtokat tartalmaznak. Nem szabad elfelejteni azt sem, hogy a mediterrán régió hagyományos életmódja sok fizikai tevékenységet, rendszeres étkezést, borokat és jó szociális légkört is magában foglal. Nehéz megmondani, hogy milyen szerepet játszanak ezek a különböző tényezők, de egyre több bizonyíték van arra, hogy önmagában az étrend csökkentheti a szív-érrendszeri kockázatot és a cukorbetegség kialakulását.

Személyre szabott diéta a biztos fogyás alapja

A jó étrend lényege, hogy legyen választási lehetősége az embernek, és viszonylag kevés korlátozást tartalmazzon. A jó diéta nem csak a külső megjelenésnek kell, hogy jót tegyen, hanem pozitív hatással kell lennie a szívre, a csontokra, az agyra, és a vastagbélre. A jó diéta nem eredményez gyors változást, viszont évekig fenntartaható, és a lehető legjobbat nyújtja: egy egész életen át tartó egészséges életet.
Nagyon fontos, hogy az étrend személyre szabott legyen, melynek kialakításában egy szakképzett dietetikus tud segíteni, aki a személyes adottságok, célok, táplálkozási szokások, és esetleges betegségek figyelembe vételével segít az étrend kialakításában. Ennek segítségével nem csak hosszútávú testsúlycsökkenés érhető el, hanem az egész szervezetben pozitív változások lesznek.

Forrás: www.health.harvard.edu

Az Életvitál Egészségboltban és Webshopban egészséges, diétás, és mentes élelmiszerek széles választékával, valamint ingyenes dietetikai tanácsadással várunk!

Mór Köztársaság tér 7/1.



x

A weboldalon "cookie-kat" ("sütiket") használunk, hogy a legjobb felhasználói élményt nyújthassuk látogatóinknak. A cookie beállítások igény esetén bármikor megváltoztathatók a böngésző beállításaiban.

Elfogadom Elutasítom Adatvédelmi központ Adatvédelmi beállítások További információ a cookie-ról